przejdź do strony głównej Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.gov.pl
 Starostwo Powiatowe OPOCZNO serwis WWW  
URZĄD
menu Dane podstawowe 
- Dane teleadresowe
- Godziny urzędowania, numery rachunków bankowych
- Aktualności
-- APEL KAMPANII "1% dla Łódzkiego"
-- KARTA PRAW OSOBY DOTKNIĘTEJ PRZEMOCĄ W RODZINIE
-- IINFORMACJA DOTYCZĄCA WDRAŻANIA METODY CAF 2006 W STAROSTWIE POWIATOWYM W OPOCZNIE
-- INFORMACJA DOT. USTALENIA I WYPŁATY ODSZKODOWAŃ ZA NIERUCHOMOŚCI ZAJĘTE POD DROGI PUBLICZNE
-- WAŻNA INFORMACJA DOTYCZĄCA PASZPORTÓW
-- INFORMACJE
--  WAŻNE INFORMACJE ZARZĄDU DRÓG POWIATOWYCH W OPOCZNIE
-- OGŁOSZENIA
-- Archiwum
menu Starosta, Wicestarosta, Sekretarz, Skarbnik 
menu Organizacja urzędu 
menu Nabory-Starostwo 
menu Nabory-jednostki 
menu TABLICA OGŁOSZEŃ: obwieszczenia, ogłoszenia, postanowienia, zawiadomienia, zarządzenia, informacje Starosty i Zarządu Powiatu oraz Wojewody Łódzkiego 
menu Ogłoszenia Zarządu Powiatu o konkursach ofert 
menu Ogłoszenie Starosty o naborze wniosków o udzielenie dotacji 
menu KONTROLE 
PRAWO
menu Przepisy powszechnie obowiązujące 
menu Prawo miejscowe 
ORGANY POWIATU
menu Rada Powiatu 
menu Wybory do Rady Powiatu w 2010 r. 
menu Rada Powiatu-uchwały, stanowiska, projekty uchwał do konsultacji, protokoły z Sesji 
menu Zarząd Powiatu 
menu Zarząd Powiatu-uchwały, postanowienia, porozumienia 
STATUTY, BUDŻET, SPRAWOZDANIA, HERB, FLAGA
menu Statut Powiatu Opoczyńskiego 
menu Statut Starostwa  
menu Herb Powiatu 
menu Flaga Powiatu 
menu Budżet Powiatu na 2012 r. oraz Wieloletnia Prognoza Finansowa 
menu Budżet Powiatu - 2011 r. 
menu Budżet Powiatu - 2010 r. 
menu Budżet-archiwum 
menu Budżet-sprawozdania 
PLAN ROZWOJU LOKALNEGO POWIATU OPOCZYŃSKIEGO (AKTUALNY)
menu Plan Rozwoju Lokalnego 
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
menu WAŻNE INFORMACJE 
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
menu Archiwum ogłoszeń 
menu Ogłoszenia przetargów 
menu Ogłoszenia: o wyborze najkorzystniejszej oferty, udzieleniu zamówienia, przetargach unieważnionych 
menu Ogłoszenie o konkursie 
menu Ogłoszenie o wyborze pracy konkursowej 
ZAŁATWIANIE SPRAW
menu Elektroniczna Skrzynka Podawcza 
menu ANKIETA - BADANIE SATYSFAKCJI KLIENTA Z POZIOMU USŁUG ŚWIADCZONYCH W STAROSTWIE POWIATOWYM W OPOCZNIE 
menu Załatwianie spraw w tym rozpatrywanie skarg i wniosków mieszkańców 
menu Dziennik Podawczy 
INNE
menu Oświadczenia majątkowe 
menu Oświadczenia dot. działalności gospodarczej 
menu Oświadczenia-II kadencja 
menu Oświadczenia-III kadencja 
menu Mienie powiatu 
menu Centrum Informacji o Środowisku 
menu Jednostki organizacyjne, inspekcje i straże 
menu Związek Powiatów Polskich 
menu Informacje nieudostępnione 
menu Redakcja Biuletynu 
menu Instrukcja obsługi 
Rejestr zmian Statystyka odwiedzin
Szukaj w BIP:  
 URZĄD > Dane podstawowe > Aktualności > INFORMACJE
1.

                          

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Opocznie realizuje projekt „Przełamać bariery. Uwolnić energię.” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. W ramach realizacji projektu od lipca zostaną uruchomione na terenie trzech gmin Punkty konsultacyjno – doradcze ( Mniszków, Paradyż i Opoczno). 

W punktach tym będą udzielane bezpłatne porady prowadzone przez specjalistów:  Psycholog – zajęcia grupowe,  Terapeuta - konsultacje rodzinne, Pracownik Socjalny – Doradca ds. osób niepełnosprawnych – indywidualne porady, Prawnik – indywidualne porady prawne.

Pomocą zostaną objęte osoby zagrożone wykluczeniem społecznym: niepracujące osoby niepełnosprawne i ich otoczenie oraz wychowankowie rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo – wychowawczych.

W punktach zostaną udostępnione opracowane przez specjalistów broszury i ulotki informacyjne.

                                              


Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Opocznie
Osoba, która odpowiada za treść: PCPR w Opocznie
Osoba, która wprowadziła dane: Beata Rogulska
Data wytworzenia informacji: 2008-07-11
Data udostępnienia informacji w BIP: 2008-07-11
Data ostatniej aktualizacji: 2008-07-11 11:28

rejestr zmian publikacji » do góry

2.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

               w Opocznie

 

               UWAGI  DLA  KONSUMENTÓW

 

Zbliżające się święta, długi majowy weekend, jak również wiosna sprzyjają zwiększonym zakupom. W okresie tym należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach.

- Zanim zdecydujemy się skorzystać z oferty promocyjnej, sprawdźmy czy rzeczywiście jest to promocja, może się okazać, że ten sam towar w innym sklepie kosztuje mniej

- gdy kupujemy artykuły spożywcze, zwróćmy uwagę na termin przydatności do spożycia. Często produkty oferowane w przedświątecznych promocjach mają krótkie terminy ważności.

- W dochodzeniu praw pomogą dowody zakupu (paragony), które powinniśmy otrzymywać niezależnie od tego gdzie nabyliśmy towar. Na nasze żądanie powinien je wydawać nie tylko sprzedawca w supermarkecie, ale również handlujący na targowisku lub bazarze.

- Wybierając się do sklepu po prezenty niejednokrotnie decydujemy się na zakup w systemie ratalnym, np. sprzętu gospodarstwa domowego lub RTV. W takim przypadku należy bardzo dokładnie zapoznać się z ofertami, sprawdzić całkowity koszt kredytu i warunki na podstawie których jest udzielany.

Przed podpisaniem umowy warto do domu zabrać jej kopię i w spokoju rozważyć jej wszystkie postanowienia. Nie zapominajmy przy tym o informacjach napisanych drobnym drukiem to z nich możemy wywnioskować, że raty 0 % nie oznaczają, że kredyt nic nie kosztuje.

Przy zaciąganiu kredytu najlepiej poprosić firmę udzielającą takiej pożyczki aby podała tzw. rzeczywistą stopę oprocentowania. Wylicza się ja z uwzględnieniem wszystkich kosztów.

-Od umowy o kredyt konsumencki można odstąpić bez podania przyczyny w terminie 10 dni od dnia jej zawarcia.

W razie odstąpienia od umowy kredytobiorca obowiązany jest niezwłocznie zwrócić poniesione przez konsumenta na rzecz kredytobiorcy koszty udzielonego kredytu, z wyjątkiem opłaty przygotowawczej oraz pobranych przez kredytodawcę opłat związanych z ustanowieniem zabezpieczenia.

- Przy zakupie zabawek pamiętajmy, że na każdej z nich powinien znajdować się znak CE, umieszczenie go gwarantuje, że produkt został wytworzony zgodnie z wymogami bezpieczeństwa. Ponadto wybierając upominek dla dzieci poniżej trzeciego roku życia upewnijmy się czy zabawka jest dla nich odpowiednia (powinna zawierać stosowną informację). Należy także zwrócić uwagę, na to czy nie brakuje instrukcji obsługi w języku polskim.

- Zakupy poza lokalem to bardzo specyficzny rodzaj sprzedaży (najczęściej sprzedaż prowadzą akwizytorzy). Należy pamiętać, że po dokonaniu zakupu mamy jeszcze 10 dni do namysłu. W tym czasie możemy z umowy zrezygnować, odzyskując całą wpłaconą sumę. Rzecz odsyłamy na własny koszt, ale można też rozmawiać z firmą by towar został odebrany.

- Gdy zamawiamy produkt przez Internet możemy również odstąpić od umowy bez podania przyczyn. W tym celu składamy oświadczenie na piśmie w terminie 10 dni od otrzymania towaru. Sprzedawca ma obowiązek w ciągu 14 dni zwrócić pieniądze.

- Nie zapominajmy, że jeśli produkt jest wadliwy zawsze przysługuje nam prawo do reklamacji. Składamy ją u sprzedawcy – najlepiej na piśmie, gdyż to sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową. Ma on 14 dni na udzielenie odpowiedzi. Drugą formą reklamacji jest gwarancja dotycząca towarów większej wartości. Nie musimy z niej korzystać, jeśli nie jest dla nas korzystna. Konsument bowiem decyduje czy reklamuje wadliwy towar poprzez gwarancję czy też niezgodność towaru z umową.

- Jeśli produkt nie ma wad, a jedynie nam się nie podoba lub nie pasuje, to od dobrej woli sprzedawcy zależy czy przyjmie go z powrotem i zwróci nam pieniądze.

 

Szczególną ostrożność proponuję przy podejmowaniu decyzji dotyczących:

- ofert pracy w systemie chałupniczym proponowanych przez nieznane bliżej firmy (dotyczy m.in. klejenia kopert, składania długopisów, składania naszyjników, ozdób do włosów, szycia portfeli itp.),

-ofert pracy poza granicami kraju składanych przez trudne do zlokalizowania firmy,

-zakupu towarów u akwizytorów, ich jakość często odbiega od informacji przekazywanej przez sprzedającego,

-rzekomych nagród przy zakupie poza lokalem, za które faktycznie płacimy gdyż są one wkalkulowane w cenę towaru,

-informacji telefonicznych, iż dany numer został wylosowany do nagrody pieniężnej, jedynym warunkiem jest oddzwonienie pod wskazany numer,

- podpisywania wszelkich umów, które są dla nas mało zrozumiałe, często bardzo obszerne zawierające wiele akapitów pisanych bardzo drobnym drukiem,

-mimo, iż od 3 sierpnia 2004 roku wprowadzony jest zakaz podpisywania nowych umów w ramach systemu argentyńskiego, pojawiają się próby zastąpienia go podobnymi rozwiązaniami.

Przypominam, że system argentyński dotyczył udzielenia pożyczek.

W tym przypadku to jednak nie konsorcjum wykładało pieniądze, ale osoby, które wstąpiły do systemu finansowały się nawzajem.

Konsorcja chętnie przyjmowały nowych członków aby później utrudniać im odstąpienie od umowy, zatrzymując znaczną część wpłaconych przez nich pieniędzy.

 

                                                       Powiatowy Rzecznik Konsumentów

                                                                    mgr Bogusław Nowak

 


Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Opocznie
Osoba, która odpowiada za treść: Bogusław Nowak
Osoba, która wprowadziła dane: Beata Rogulska
Data wytworzenia informacji: 2006-04-07
Data udostępnienia informacji w BIP: 2006-04-07
Data ostatniej aktualizacji: 2006-04-07 10:42

rejestr zmian publikacji » do góry

3.

                                                   INFORMACJA

 

           Starostwo Powiatowe w Opocznie, Wydział Komunikacji informuje, że z dniem 01 stycznia 2006 roku wchodzi w życie zmiana  przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku – Prawo o ruchu drogowym.

Od  dnia 01 stycznia 2006 roku, zgodnie z art. 72  ust.1  pkt.9) cyt. Ustawy , rejestracji  pojazdu  dokonuje się  po przedstawieniu, oprócz obecnie wymaganych dokumentów,   dowodu wpłaty, o którym mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 20 stycznia 2005 roku o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji, lub oświadczenia o podleganiu obowiązkowi zapewnienia sieci zbierania pojazdów, o którym mowa w art. 11 ust. 4 tej ustawy, albo faktury, zawierającej takie oświadczenie, jeżeli pojazd rejestrowany jest po raz pierwszy.

Przepis ten dotyczy  pojazdów  samochodowych  zaliczonych do kategorii M1 i N1. Są to pojazdy:

Kategoria M1 – pojazdy samochodowe przeznaczone  do przewozu osób mające nie więcej niż 8 miejsc, oprócz siedzenia kierowcy.

Kategoria N1 – pojazdy samochodowe przeznaczone do przewozu ładunków mające max. dopuszczalną masę całkowitą  nieprzekraczającą 3,5 tony.

            Informujemy ponadto, zgodnie z art. 12 ustawy z dnia 20 stycznia 2005 roku o recyklingu – wprowadzający pojazd, który wprowadza na terytorium kraju nie więcej niż 1000 pojazdów w roku kalendarzowym, może nie zapewniać sieci.

Wprowadzający pojazd oraz podmiot  nie będący przedsiębiorcą, który dokonuje wewnątrz wspólnotowego nabycia lub importu pojazdu,   obowiązani do wniesienia, na odrębny rachunek bankowy Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,  opłaty w wysokości 500 zł od każdego pojazdu wprowadzonego na terytorium kraju.

Dowód wpłaty musi zawierać określenie cech identyfikacyjnych pojazdu.

Wprowadzający pojazd jest obowiązany dołączyć do faktury wystawionej nabywcy pojazdu oświadczenie o podleganiu obowiązkowi zapewnienia sieci lub dowód wpłaty.

Wpłat należy dokonywać na rachunek NFOŚiGW w  BGK III Oddział Warszawa

Nr 65 1130 1062 0000 0109 9520 0014

Przypominany, że zgodnie z art. 4 ustawy o recyklingu, wprowadzenie pojazdu następuje  :

  1. z dniem dopuszczenia go do obrotu na terytorium  kraju, w przypadku importu
  2. z dniem wystawienia faktury potwierdzającej wewnątrz wspólnotowe nabycie
  3. z dniem wydania pojazdu z magazynu, w przypadku pojazdów u nas produkowanych

Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Opocznie
Osoba, która odpowiada za treść: Grażyna Wielgus
Osoba, która wprowadziła dane: Beata Rogulska
Data wytworzenia informacji: 2005-12-13
Data udostępnienia informacji w BIP: 2005-12-13
Data ostatniej aktualizacji: 2005-12-13 14:06

rejestr zmian publikacji » do góry

4.

INFORMACJA DLA OCZEKUJĄCYCH NA PRAWO JAZDY I DOWÓD REJESTRACYJNY POJAZDU

Osoby oczekujące na prawo jazdy i dowód rejestracyjny pojazdu mogą, od 1 grudnia 2005 roku, za pomocą serwisu internetowego sprawdzić czy dokumenty te są gotowe do odbioru.

INFORMACJE dotyczące prawa jazdy moża uzyskać na stronie www.kierowca.pwpw.pl

INFORMACJE dotyczące dowodu rejestracyjnego pojazdu można uzyskać na stronie www.pojazd.pwpw.pl

System pokazuje tylko sprawy, które są w trakcie realizacji. Natomiast jeśli dokument został już odebrany z urzędu sprawa dotycząca odebranego dokumentu zniknie z portalu.


Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Opocznie
Osoba, która odpowiada za treść: Beata Rogulska
Osoba, która wprowadziła dane: Beata Rogulska
Data wytworzenia informacji: 2005-12-02
Data udostępnienia informacji w BIP: 2005-12-02
Data ostatniej aktualizacji: 2005-12-02 11:27

rejestr zmian publikacji » do góry


Dostępne podkategorie w obrębie tej kategorii:
 APEL KAMPANII "1% dla Łódzkiego"
 KARTA PRAW OSOBY DOTKNIĘTEJ PRZEMOCĄ W RODZINIE
 IINFORMACJA DOTYCZĄCA WDRAŻANIA METODY CAF 2006 W STAROSTWIE POWIATOWYM W OPOCZNIE
 INFORMACJA DOT. USTALENIA I WYPŁATY ODSZKODOWAŃ ZA NIERUCHOMOŚCI ZAJĘTE POD DROGI PUBLICZNE
 WAŻNA INFORMACJA DOTYCZĄCA PASZPORTÓW
 INFORMACJE
  WAŻNE INFORMACJE ZARZĄDU DRÓG POWIATOWYCH W OPOCZNIE
 OGŁOSZENIA
 Archiwum